Iggön!

Var ute på Iggön i helgen - jättemysigt! Åt äppelpaj och såg på J-drama - Bloody Monday (som var jättebra! Det trodde jag faktiskt inte...) och lite av, eh, något annat drama. Sapuri, kanske det hette. Seriöst skumt. Och pappa och jag var inne i stan en sväng - det får ni höra om senare. Är så mycket bilder på det jag inte orkar ladda upp nu... Hur som helst. Jag har lite papper kvar till visumet visade det sig. Urgh. Får fylla i dem ikväll. Men. MEN. Nu är det verkligen bekräftat att jag ska få det rum jag vill ha! Who! Jag har en adress! Utdrag från mailet:
Ms. Elin Ölund Forsling,

Thank you for sending us your credit card information.

We made the deposit of 30,000 yen for Asakusa 2 #201.  The transaction was made successfully.

We are looking forward to meeting you on Oct 3rd, 2009.

** Please send us your signed deposit agreement at the earliest convenience.

** The address of the house is

Sakura House Asakusa 2 #201

2-17-4 Asakusa, Taito-ku, Tokyo, 110-0032, Japan.

 

 

COOLT VA?! Jag tog bort en väldans massa radbyten, dock... De verkar älska sådana i det där landet. Alla bloggar jag läser på Japanska har fullt av dem. Phheew. Också, jag lånade med mig en massa bilder från farmor och farfar, som jag ska scanna och ha till min scrapbook av allt folk jag känner. Söta människor ~~ Ja, och sen fixade vi på taket - det var faktiskt ganska kul, men det tänker jag inte låtsas om. Pappa tappade en kniv på mig, så jag fick ett hack i någon tå. Uh, ha inte dåligt samvete, far lilla. Jag märkte det inte förens Agnes poängterade ut det för mig. Och det var väl för att hon hade mina lurviga tår typ i ansiktshöjd. Stackars barn. På tal om barn, så var Othilia också där, en annan kusin. Gullungar, allihopa, är de!

Ja, och på bilden här då, så sitter jag i något gammalt sjukhuslinne farmor hittad, och byxor med misstänkta, underliga fläckar på... Jag ville inte veta vad de består av. Bakom mig, min far, och sen Uffe. Min farbror. En otroligt händig man, han byggde en flytbrygga åt oss - har jag skrivit om det - och, ja, kul.
Jag brukar dra jämförelsen med far att om han är James Bond, så är Uffe Indiana Jones. Eller något. Err.
Nu ska jag till Pan iallafall. Men flottigt hår och äckliga kläder. Hon är van. Jag är ett snusk. Kom precis hem, ska kanske skriva mer ikväll. Tills dess, hej på er!

Kommentarer
Postat av: EVAMY - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn

haha ja precis.. var bor du?

2009-09-16 @ 15:20:25
URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Hellen

Hej Elin!

ujujuj..vad vi (Ottis och jag) sitter och tänker och funderar på dig just nu, har resan ner till Japan gått bra? har Du hittat fram och rätt? Vi är så stolta över Dig..Du är super modig :o)

Kram Hellen och Ottis

2009-10-03 @ 09:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0