ät en macka, maya

Okej, föreställ dig det här - du ska åka 26 timmars flygresa (minus 5 timmar för gud-vet-vad i London). Du har omkring 25 kilo baggage med dig (23 kilo i väskan, 2 handbaggage). Och så får du reda på att ingen kommer att hämta dig. Fast i Tokyo - världens folktätaste stad, större än Skåne, Staden-utan-Vägnummer, Staden-utan-gatunamn. Det här kommer suga.

Nåja, jag tror det är lungt - trots allt, så kommer jag få en adress (hur nu den ser ut), och det kommer förmodligen finnas taxis utanför. Det är ju en flygplats, trots allt. Andas lungt nu. In, ut, in, ut... Hrm hrm.
Jag har ringt runt hela dagen idag till diverse företag - kommer förmodligen försäkra mig hos Länsförsäkringar, som är ett trevligt gäng, få omkring 17 000 - 18 000 i bidrag från csn. Måste länka båda företagen när allt är klart. Så folk vet, liksom. Känner mig lite som en reklamportal, men det kanske är fler som ska åka till Japan, och jag är en godhjärtad givmild snäll inte helt ondskefull person.
Eh, efter Japan då? Kursen slutar den 24:e September, så den kommer hålla på i 51 veckor. Jag kanske kommer komma hem runt 2:a Oktober, samma dag som jag åker, alltså. Planen är att plugga på Hyper Island, så jag hoppas på att få hoppa in där även om jag missat en månad. Ska höra av mig igen imorgon för att se vad de säger. Oh-oh.
Vi var och kollade på lägenheter idag - den första var mamma sugen på, men den gjorde mig nästan illamående. Mor valde att inte ta den till härsyn av mig. Tack mamma ♥ Den andra var jättefin, men balkongen var... Inte stor. Som två bananlådor, ungefär. Max. Och sen motorväg direkt utanför. Vi tackar nog nej till den med, p.g.a läget. Jag gillade den, dock. Hade man satt in, typ, dubbeldörr med glasruta in till vardagsrummet hade den kunnat vara helt okej. Jag är normalt sett inget fan av glasrutor på dörrar. Men där hade det passat. Mysigt kök.
Och nu, till den viktigaste delen av det här inlägget - LM.C!
maya - LM.C Ser ni dem? Det här är LM.C. De är mina favoritartister. Till vänster här ser ni maya - ja, han skriver sitt namn med små bokstäver. Det är ohyggligt irriterande. Och ja, mer ja - det är en han. Han är 30, btw. Jag älskar att poängtera det för folk. Han sjunger - hans röst låter ungefär som man kan vänta sig från hans utseende, ärligt talat - och har antagligen Väldigt Manliga Händer, för han har nästan alltid vantar och nagellack. De ska nu släppa en ny singel - en ny singel! Jag hoppas ni förstår hur spännande det här är, för de släppte precis en, för bara några månader sedan, PUNKY♥HEART. Alla deras låtar står i i capslock, föressten. Som är en fantastisk, fantastisk låt, även om jag var skeptisk först, så har jag nu lyssnat död på den. Deras nya låt heter GHOST†HEART. Undrar vad nästa kommer heta? SUNNY☀HEART?

... Ja, hursomhelst. De har blivit så maaagra. Titta på Aiji, guitarristen, nedanför maya. Med den där tröjan ser han topless ut. Allvarligt.
Aiji - LM.C Meen, den stora frågan är naturligtvis - vad har du gjort med håret? Jag älskade deras gamla frisyrer - till och med lejonmanen maya anlade. Nu vet jag inte jag ska säga. Och Aiji, vad är det du har runt höften? Läderkjol? Kinky. Och mayas hatt... Hmn. Jag älskar dem hur de än ser ut. Men de såg som bäst ut under JOHN, BELL THE CAT och PUNKY♥HEART perioderna. (Men jag gillar Aijis hatt!) Och maya gör sig så bra på bild~

Eh, nog om dem för den här gången. (Jag kan prata i evigheter, tro mig). Min och syster mor har precis suttit och haft sexprat där nere - eller rättare sagt, prat om p-piller, spiraler, p-stavar och dyl. Dessutom spenderade vi bilresan hem från affären - de sista 200 metrarna iallafall - om att prata om, uh, manliga kroppsdelar. Och chilisås. Och med dessa sinnesbilder kommer jag nu lämna er för den här gången. Vi ses! ♥

Aah, denna värme!

Det är så varmt! Och nu ska jag till Iggön, där det säkert är ännu varmare, för här regnar det iallafall lite. Kanske borde dra på mig svalare kläder?

Och inga bilder idag, förlåt! Jag har redan packat ner hårddisken, det är där jag har allt. Och mor har min kamera också. Jag är så grymt nervöst nu när allt är betalt. Nu är det snart bara en månad kvar. Det känns som att jag vill skrika. Har nyss läst igenom alla papper igen - ska ta med dem till Iggön, så farmor och far får läsa lite och hur jag ska ha det. Vi har planerat festen också, 18 eller 19 september... Bara det gör mig gurknervös.

Postmani. Vill bara kolla ping-grejen.

Klockan är 14:40, jag ligger i min säng, lyssnar på musik jag gillade för flera, flera år sedan och inte är ett dugg Japansk. Har inte ens byxor på mig. Nu får jag göra ett ryck här! Jag vill börja kunna rita bra igen, men jag är i lite av en svacka... Ska nog ner och hjälpa min syster att hänga tvätt eller nått. Det är hennes tur, men kan lika gärna göra det. 
Skärpning människa. Ska iallafall ut och titta på lägenhet och äta med familjen i kväll. Hoppas det blir sushi!

Prat prat prat...

Nu blev det mycket inlägg här. Sitter och säger till mig själv, men blä, folk vill ju läsa om Japan - vänta tills du är där, människa! Men det är kul att blogga! Jag måste! Whoo! 

... Problemet är bara, vad ska jag blogga om? Jo, jag fick min flygbiljett 100% färdig nu. Louise ringde. Klockan nio på morgonen. Men jag ska ändå börja gå upp tidigare, så det gör inget. Planet går 07:25 från Arlanda, och då är jag framme i London redan 09:15. Sen går planet från London 13:45, och landar i Tokyo 09:10. Vet inte om det är svensk eller Japansk tid de menar... Noll koll, det är jag det. Jag får börja tänka på att inte skriva exakt hur lite koll jag har, nu när mina föräldrar faktiskt läser bloggen.

Jag har så mycket jag vill göra med folk innan jag åker, men ingen har tid eller råd. Till en början skulle jag vilja åka med Pan ut på något, men vi kan inte komma på vad... Någon som har förslag? Sen ska vi ha fest, också, för släkt och gudmor, mest. Min mor har gott om roliga vänner, det gör inte så mycket om de kommer. Och sen Janssons och Carlssons, våra grannar. Kassörerna på ICA..? Nä, nu får jag ge mig. Jag tror inte ens att Landelius (tre-fyra personer), Forsling (fyra personer), Ölund (två personer), Hägglund (en person, om man räknar kusin Othilia till Ölund) Carlsson (fyra personer), Janssons (tre personer) och Johansson (en person) skulle få plats hos oss, inte om vi inte satte ihop alla bord i vardagsrummet eller något. Nah. För att inte tala om oss tre + Johan. Och kanske pappa med sällskap. Farmor. Herregud. Skulle jag sen försöka få dit mina kompisar... Nej. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

De här glada gubbarna heter iallafall Clockwise, och de är det första bandet på jättelänge vars skiva jag tänkte köpa. Såg dem på någon festival jag inte minns vad den hette, och de var fantastiskt söta. Inte söta på samma sätt som LM.C, mer som, hmn, Salem al Fakir är söt? LM.C är som hårnosvombater. Jättegulliga. Men onåbara. Man kan gulla över dem på bild, men de blir helt overkliga. Typ. Salem al Fakir (som jag inte alls tycker är lika bra, mind you), är mer som en hundvalp. Man kan liksom gulla med honom. Eller, ja. Jag hoppas inte han läser det här.
När jag kommit på hur jag ska få tag på deras skiva, så kommer jag iallafall säga det. Så ni vet. Det är jättejobbigt att välja kategori, ska ni veta. Jag har gjort upp -allt-, -folk-, -förberedelser-, -mat-, -musik-, -om mig- och -tokyo-. Men det känns som att jättemånga passar! Hela tiden! Det här hamnar iallafall under musik, för jag vill ha ett sånt inlägg uppe.

Och, uhm. Precis som många andra såg jag på True Blood igår. Tyckte inte någon riktigt betedde sig realistiskt. Kan inte säg att jag blev något större fan av den. Kanske ska se nästa avsnitt och se om det kan intressera mig, men hallå? Alla dessa anspelningar på sex. Skådespelarna. Kändes som att allt de ville var att få oss attraherade. Och de pratade hela tiden. Åter till mina japanska dramaserier. Snart kommer jag behöva en kategori för den också. Håhåjaja...

((T.T; )(; T.T))おろおろ・・・

Hejsan hoppsan! Skulle bara ge er en statusrapport här. Jag har inte fixat flygresan än (STRESS!), men jag håller på. Fick ett nytt kontokort idag - nytt och glänsande. Ohoho. Suttit och speglat mig i det. Mumma. Mitt hår ser ut som en risbuske (Inget ovanligt där). Mindre Mumma. Pratar med någon som heter Louise på STA Travel, vi försöker fixa det. Hon är jättetrevlig! Seeen har jag väl bara suttit inne hela dagen - det har regnat och varit trist. Läste Människohamn. Jag gillar verkligen den författaren, även om jag aldrig kommer ihåg vad han heter... John-någonting? Två av hans karaktärer heter Johan. Hmn. Men hans karaktärer är oftast väldigt verklighetstrogna.
Nåja, ingen bokblogg här, hur gärna jag än skulle vilja. Vill dessutom läsa allt av Stephen King innan jag åker till Japan. Hmm... Iallafall, jag har fixat reseliteratur. Tre böcker, alla på engelska - Demons Lexicon, som jag inte tycker att handlingen har någon större potential för, men som jag pratat lite med författaren till och läst vad hon skrivit förut, så jag har mina förhoppningar, Howls Moving Castle och Alice in Wonderland, två böcker jag velat läsa väldigt längre. Jag kommer ha läst ut allihopa innan vi mellanlandar i London, så jag måste väl köpa fler, antar jag...
Såhär brukar mitt rum se ut, föressten! Ingen idé att visa hur det ser ut nu, det kommer ändå inte vara rent särskilt länge. Jag sover i den röd-gröna högen (brukar ha röda lakan också, men de ligger i tvätten). Jag älskar kuddar. Och annat barnsligt. Det ligger lite nallar där också, ser ni det? Myyys. Banden jag har affisher på är två -miyavi- bilder, en An Café, och en Plastic Tree, som syns, iallafall. Resten har folk ritat åt mig. Awesome.
... Jag borde lära mig städa. Mor min kommer inte tjata när jag är i Tokyo. (Snarare få en hjärtattack när hon kommer dit.
 Ja, så ska jag väl fylla upp med lite babbel här också då... Jag funderar på att börja visa den här bloggen för folk. Hittills har typ... En person sett den. Och det är Pan. Och Pan har nog glömt den igen. (Eller så läser hon det här, och blir skitsur på mig, men det får jag väl leva med då.) Fört över lite pengar till min fattiga syster har jag också nu. Jag var skyldig henne. Faktiskt. Sen ska jag försöka skriva en sång om Jupiter. Fråga inte.

Hur som helst, jag har haft ett grymt sug efter Pepsi Max hela veckan. Vad kommer det ifrån? Ingen vet. Förmodligen min Pepsi Max + Kokta ägg diet som jag hade hos min far.

Jag funderar på att skriva ett lååångt inlägg om LM.C. Frågan är, skulle någon läsa det? (Inte om jag inte börjar ge ut adressen till bloggen, va?)

Ja, det var allt för den här gången... Hare gött.

Nu igen?!

Två inlägg på samma dag. Vänta er inte den här lyxen i fortsättningen.

Men, jag har gjort en layout, baserad på den där blommiga baslayouten - bytte bara ut bilderna. Bannern är förfärlig, jag vet. Ska byta ut den någon gång. Förhoppningsvis så snart jag har egna bilder på Tokyo. Den föreställer mig (whoho!), Tokyo, körsbärsblommor, bandet LM.C (killarna på rosa bakgrund), artisten och skivproducenten -miyavi-, samt mitt absoluta favoritdjur - en hyena. Visst är den söt? ♥

Tänkte också berätta lite om Tokyo, det kan ju vara kul att veta ~ De flesta känner bara till att det är en stor stad med knäppa människor och trånga tunnelbanor. Tokyo är faktiskt större än Skåne till ytan, och de 35 miljoner människorna (om du tänker att det finns 9 miljoner människor i hela Sverige säger det en del...) gör det till världens mest folktäta stad, med världens godaste mat, billigaste Big Mac i förhållande till valutan (yen), och snabbaste tåg. Man kan köpa nästan allt i Tokyo, och priserna varierar mellan sanslöst dyrt och nästan gratis, beroende på vart man handlar.

Jag har hållt på att shoppa ihop vad jag behöver till Japan, och det är mycket! Igår köpte jag hårborste, nagelsax, pincent, linnen, en tröja och en skjorta, och trodde jag bara hade skor och jacka kvar - sen kom jag på att jag behöver huvudvärkstabletter, sömntabletter, mensvärkstabletter, allmäna magsjuketabletter om jag blir dålig av maten, paraply och kam. Urgh. Inget fan av att shoppa, jag inte...

Så vad gör jag om dagarna nu då? Cyklar ut till stan och köper glass, stalkar efter Pan, och ligger vid datorn. Brukar prata med en apa från Mora. Trevligt trevligt! Försöker få ordning på mitt liv (rum) också, det går lite... Sisådär.

Avslutningsvis skulle jag vilja visa mina fantastika följeslagare från Skullcandy - jag älskar hörlurar!


~~~ヾ(^∇^)こんにちはー♪

Lägg märke till den nakne mannen i bakgrunden
Hej allihopa! Det här är alltså bloggen som just nu handlar om mina små nervösa depressioner om Japan, men som snart kommer handla om min resa dit! Jag heter då Elin - kallad Zat av folk, det är väl upp till er - och är 19 (gammal, gammal, gammal!)
Jag och min kära fader ♥

Jag gillar sushi, gillar min dator, gillar att göra av med kopiösa mängder toapapper, mindre förtjust i alla sorters hushållsarbete utom att skura, som jag finner rogivande, tycker inte om att titta på skor. Hyser också en stor kärlek till japanska band - just nu är det LM.C och BUMP OF CHICKEN som utgör mina Drugs of Choice, men Jibun Kakumei - min ringsignal - kommer alltid vara speciell för mig.

Jag har en familj också. En mor - fantastisk vacker kvinna på 27 år, 217 månader och fyra dagar, en far - lite, uh, annorlunda, men med fantastiska  åsikter och ungdomlig själ. Hans ålder ska vi inte gå in på. Sen har vi Agnes då, min snygga syster, och Johan, hennes trolovade jag knappt pratat med. Han blir min, öh, svåger?


De här vackra kvinnorna är min mor Carina, min syster Agnes, och Helené, efter en dag på Lager 157.

Ja, och sen måste jag väl nämna Pan också. Hon är min bff, med en nästan skadlig mani över KAT-TUN, och ett seriöst behov av ett större ordföråd. ("Vet inte" kommer inte ta dig genom livet, min vän).

Sen har vi ett gäng gerbiler också, tre underbara kusiner med föräldrar, farmor, farfar, fler vänner - men mer om dem sen. (Tror jag.)

Och så resan då! Den 2:a Oktober åker jag, med STA Travel (jättebra service och billiga priser! Åk med dem!) till Tokyo, där jag ska gå i en språkskola som heter Manabi fyra timmar om dagen. Jag kommer bo i ett litet kollektiv med andra språkstudenter, och efter tre månader försöka få jobb. Resan är på ett år, sen får vi se om jag stannar längre. Flygresan kommer vara på nästan 26 timmar inklusive mellanlandning i London, så har ni tips till långa flygresor - geee miiig.

Det får räcka för ett första inlägg! Ha det gött allesammans, så skriver jag mer om Tokyo, mig, och mina vänner snart igen. Nu ska jag ner och fixa diskbänken och göra lunch - kokt ris med uppvärmd kycklinggryta, för min mor Vägrar Slänga Mat. Vi hittade tonfisk i skafferiet som gått ut 1999. Mumma.

RSS 2.0