TOKYO

VAD NI HAR VÄNTAT, VA?
JAG ÄR HÄR!
Och jag ska berätta om det.
Men för närvarande det tar jättelång tid att ladda upp bilder, så för den här gången blir det de vanligaste frågorna och bilder på huset ni får. Sen är jag trött.

Här är mitt rum. Nästan lika välstädat som mitt rum hemma brukar vara, visst? Jag tror det är större än de utlovade 6,3 kvadraten, men åh andra sidan stod det ingenting om alla kackerlackor.
Åh vad jag skulle vilja se din min nu, moder min. 

Men jag trivs! Det är svalt, det går bra att sova på golvet även om man måste kliva över sängen för att komma ut - ska försöka ordna det förr eller senare. Min sänglampa är jättecool. Man ska typ, peta på den för att släcka ljuset. Inte göra som jag och försöka misshandla den efter en knapp, då flimrar den bara. Peta på den. Det är en väldigt smal korridor till rummet, och alltid verkar vara gjort av trä eller gips, utom mattorna, som är flätade av någon sorts gräs eller något. De är jättesköna, faktsikt! Toalett och, handfat och dusch är lite småäckligt, men det är, på det stora hela, ett väldigt mysigt hus. Lite som ett japanskt Vretas. Jag känner mig hemmastad.

Och det där? Min mat. Mmh, risbollar. Jag äter risbollar till frukost, lunch och middag. De kostar mellan 110 och 200 yen styck (unegfär 8-16 kronor), två till varje måltid, och vatten till det. Det är jättegott. Problemet är bara att jag aldrig vet vad som är i dem - jag tror mig ha fått allt från rå fisk och fiskägg till alger och... Slem, typ.

OCH FÖRESSTEN. De har läskautomater ÖVERALLT här. Jag menar det. ÖVERALLT. Det går inte 100 meter utan en. Det finns allt möjligt gott i dem - Dr. Pepper. Pepsi. Men jag, min idiot, ville testa något Japanskt... DET SMAKADE MUNSKÖLJ. EWW.
Ja, hur som helst. Den där trappan är LIVSFARLIG. Höga, slemmiga trappsteg som lutar nedåt. Och där ska jag gå varje dag. Hugaligen.

Det får räcka med skriverier för idag. Ha det bra därhemma, så får ni veta mer om staden nästa gång!

Kan tillägga att jag hunnit städa medan jag och möblerat om medan bilderna nedan laddats upp - om det att flytta min enda möbel + madrasshög räknas som ommöblering.

Kommentarer
Postat av: Morsis

Haha ja det ser ut som om du snabbt gjort dej hemmastadd...men kanske kackerlackor kan få dej att vilja ha koll på golvytan?

2009-10-04 @ 19:03:24
Postat av: Pan

Woah, så mysigt ~ Det ser stort ut.

2009-10-05 @ 12:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0