Shibuya! ~

Jag var till Shibuya idag ~~ Det regnade, men WOAH Shibuya är STORT. Så det var jättemysigt att vara där. Jag tog jättemycket bilder också, det är synd att det tar en sån evighet för webblogg att lägga upp dem att jag inte kan visa er alla... Hur som helst, det var en sån skillnad mot Akiharaba! I Akiharaba var alla affärer typ... Trånga. På ett sett de i Shibuya inte var. Akiharaba hade mest manga, TV-spel och elektronik, här var det mode, mode och MUSIK. Vilket gjorde mig glad.

Tunnelbanestationen var också jättelik... Och alla hade paraplyer. Det var så gulligt.
Jag tror jag var in i minst fem gitarraffärer. Jag vill haaa en. Men måste tänka på hyran. Köpte faktiskt ingenting idag. Det fanns mycket jag ville ha, men jag vill till Shinjuku och så, för att kolla först. Prioritera!
När folk börjar införa lagar om hur bra man får se ut vid en viss ålder kommer du råka illa ut, Gackt. Just sayin'. Förstår inte vad han har att göra bland gitarrtidningarna heller...
Jag är så irriterad. Den här bilden är överallt. I varje liten stadsdel. Överallt. Och jag kan inte komma på om det är Miura Haruma eller inte.
Det här var mig ena jättecoola strumpor.
Hittade en modeaffär, Shibuya 109, på gud vet hur många våningar som jag stod och tänkte "den här kommer vi få slita bort Agnes ifrån med våld..." Sen hittade jag HM. Vet inte om jag tänker riskera att ta hit min syster.
Gissa vilka som släppte en ny singel idag.
De spelade den i affären också, och jag tror jag tittade på PVn typ... 9 gånger. Patetiskt. Köpte den inte ens. Herregud, på 150 spänn för en singel. Även om man kunde vinna affischer om man köpte den...
Gud, jag var verkligen frestad. Det här är alltså Tower Records, den största av alla miljoner skivaffärer jag var in i dag. Jag var inne här i mer än en timme och bara lyssnade på provspelningar, tittade på musikvideos och tog kort. Kommer visa er några. Resten orkar jag inte lägga upp, så, uhm, Pan? Jag mailar dem ~
Äntligen någon som är ärlig om det! Vilket föredömme för er, KAT-TUN.
Titta vilka som var här då ~
Det var massor av de här bilderna på nästan alla levade japanska artister jag gillar. Woah!
LM.C. Jag älskar er. Men allvarligt? Fem versioner av exakt samma singel? Och för att få allt bonusmaterial måste man köpa allihopa? Det är grisigt.
SWEDEN SOFTCREAM. Jag älskade den här affären. Det stod till och med en massa roliga saker på den, som typ "THE COUNTRY OF SOFTCREAM"
... Lol whut.
Och inte vilken sketen glass som helst, heller.
Mor. Jag har hittat den. Din affär. Function Junction, en affär för fjällvandring. Den väntar på dig.
Besökte en mangaaffär också, den enda jag såg i Shibuya. Den var enorm! Och det fanns så otroligt mycket grejs att köpa... Oya oya. Det trodde jag inte, med tanke på att för att komma till den, så måste man ta sig ner för FYRA NEONBLINKANDE SLEMMTÄCKTA ÄCKLIGA TRAPPOR. Eww. Seriöst.
Och sist men inte minst - jag vågade inte gå in, men det är bestämt en väldigt cool affär. Ja, sen var jag in på en väldig massa andra affärer, men kommer era datorer klara av om jag lägger fler bilder här? Min är inte alltför road.
... Urgh, ska jag behöva gå för att se vart skolan ligger nu? Vill inteee >w<, (Men borde verkligen)
Såg en kille med gitarrfodral utanför en musikaffär också, som var lik Akira from UVERworld. Fast, typ, utan skägg. Vet inte om han är skäggig längre. Uh-uh. Jag tror jag önsketänker.

Kommentarer
Postat av: Pan

Hah, vad har Smap med Softbank att göra? x)



GazettE's nya single är bra! ~ Och deras video är fin (fast Kai skrämmer mig..)



Oh, btw, det är Miura Haruma.

2009-10-07 @ 18:43:27
Postat av: Agnes

Åhh, pandastumpor! :D

2009-10-07 @ 18:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0