( ´ ▽ ` )ノ タダイマァ

IDAG SKA JAG FÖRSÖKA SKRIVA LÅNGT. Lycka till, durr. Det är som jag säger typ varje dag när jag vaknar - idag ska jag städa rummet och gå och lägga mig tio. Gissa vad? HAR HITTILLS ALDRIG HÄNT.
Igår tog jag en massa kort på vägen till skolan, de vill jag visa er någon dag. Ska fixa till dem så de ligger i en enda bild i Photoshop bara, det är en del bilder... Sen, efter tredje perioden, hade vi picknick med skolan. Det var jättemysigt! Det var vi och E-klassen - den duktigaste klassen. Medan vi är typ n00bgänget. Ehehe. Vi hade matlådor och allt möjligt - min var lite småful men det var många som hade jättesöta och delade med sig - Woos var fantastisk! Hon är ett matlagningsgeni. Undrar om hon fick något själv, alla var och tog från henne... Sen var det någon kille som var duktig också, Shou. Ja, han är döpt till Shou. Och han går i min klass. Det säger förmodligen er absolut ingenting, men Pan lär bli glad.
Lite av min klass - från vänster till höger - Alex (Fransk), jätterolig, Chou, lite småblyg, väldigt flitig Yo, GILLAR J-MUSIK, Renka, typ... Cool (från Kina), Woo, mästerkocken och en av de som är närmast mig här i Japan (från Korea) och Kristina, som är jättejätteduktig på Japanska (från Ryssland). Vi har faktiskt mer killar än tjejer i klassen, tro det eller ej...
Ja, här är lite fler av dem. Jag har lite svårt att skilja på alla kinesiska killar allvarligt talat, men tjejen i mitten är världens gulligaste (hon heter O-någonting, vet inte hur man skriver det), till höger om henne står Petter, som spelar bas och det en himla massa om musik, det ger respekt, (Svensk!), Shou, lagar god mat (från Kina) och i beige, Nikodem, som målar tröjor och gillar Freediving, ur coolt är inte det? (också svensk!).
Seeen gick och satte mig mitt i högen av E-klassare, som satt för sig själva en bit bort. Jag var den enda från A som vågade mig dit, så det var lite... Udda. Jag tror de misstänkte att jag var där för deras mat. Det var jag faktiskt inte. Även om någon kille hade jäkligt goda kakor. Fick lite nya vänner där, så det var väldigt trevligt!
HÄR KOMMER HITLER
Meeen.
Förstår att ni alla vill veta det (åtminstånde de som jag inte lyckats få tag på av er redan) - JAG HAR EN MOBIL. Softbank 831P heter modellen - kan höra Agnes sucka om Japanska modeller - och den är väl... Lite småful. Men billig och bra och fullkomligt obegriplig. Mitt telefonnummer är 080 4198 6809, (Ni kommer behöva slå Japans landsnummer och skit. Som jag inte kan.) och om ni mailar till [email protected] så kommer mailet direkt till min mobil! Gratis! Måste ha alla era telefonnummer igen - mamma, jag tror aldrig jag fått ditt nya - för jag orkar inte ladda min gamla mobil för att hämta dem. Kom hem så sent idag! Usch, sen har jag haft sendrag. Myspys.
Hitler och jag var och åt innan vi köpte mobilerna. Det här är en STOR skål med ris och kött jag fick för 380yen (ca 30 kronor). Hitler fick en ännu större för 620yen, tror jag.
Åh, jag tittade på ett klipp med bandet Pierrot idag. Önskar nästan att jag inte gjort det. Kiriiito. Jag trodde ni var coola killar. Men ni är ju precis lika nördiga alla andra J-rockband. Det var så kul att se på, de var i London, och Kirito snubblade runt, blev totalt mosad i armbrytning och gnällde över hur kallt det var. Nåja. Jag ska försöka få tag på mer material med dem.
Och Miyavi mår bra! Jag är så glad, jag var orolig.
Japanska korpar finns överallt och är JÄTTESTORA.
... Trodde ni att ni inte skulle få se den? Här är den! Snyggare än på bilden iallafall, men lika stor. Den är tunn men väger en del. Väldigt... Blingbling. Ska ta och kika igenom instruktionsmanualen. Köpt en massa bröd också. Appråpå ingenting.
Planen för veckan ser väl iallafall ut såhär -
Tors - Köpa kläder! Behöver något att ha på mig på alla event. Ska försöka bleka håret också.
Fre - Fest! På skolan. Wieho. Klockan nio på kvällen. Ser inte fram emot två timmars extra promenad...
Lör - LM.C, om jag har tur.
Sön - Klassisk konsert i fem timmar. Vi får se hur länge jag står ut...
Mån - Lalala. Kommer vara död efter helgen.
Tis - SKAKA TASS MED LM.C
Ons - GÖRA DET IGEN?!
Tors - LM.Cs singel släpps officiellt. Kommer nog inte gå på något av deras event då, dock >w>, Ska hämta ut mitt Alien Registration Card, som är klart då.
Fre - SLAPPA. (Kan jag ju inbilla mig...)
Lör - Försöka få med klassen och eventuellt de andra klasserna till Ueno. Måste bli cool nog att typ, gå in i de andra klassernas klassrum och på Japanska försöka förklara för dem vem jag är och vad jag vill innan läraren slänger ut mig, för att avbryta lektioner är DÖDSYND i det här landet >w>,
OCH PAN KOMMER OCH HÄLSAR PÅ MIG. Jag är jätteglad över det, för det såg ut som att hon inte skulle få ett tag där. \(^∀^)メ(^∀^)ノ

Kommentarer
Postat av: Pan

Mwaha, Shou x3 Jag vill också vara döpt till något coolt namn .__.

2009-10-28 @ 16:00:24
Postat av: Morsis

Jag har samma nummer som förr, du ringde rätt men jag hade utbildning och telefonen på ljudlös! Ha det gott!

2009-10-29 @ 19:58:22
Postat av: Hellen

Haloj Elin!

Fina och roliga bilder du har tagit, det är verkligen superkul att kunna få läsa och ta del av ditt äventyr :o)...och tack för att Du la ut en bild på min..ehh..perfekta jeansrumpa s

Kram och ta hand om dig//Hellen

2009-11-04 @ 17:49:06
Postat av: Birga

Hallå där!

Du skämde bort oss i början av din Japan vistelse med att skriva varje dag. Nu verkar du ha fullt upp. Både av plugg och trevligheter. Ta det lugnt!

2009-11-05 @ 16:00:37
Postat av: Papz

Det har funkat perfekt att du är skype-ansluten vid vid 7-tiden (15) och vid 22-23 (6-7). Vi kan pratas i helgen mitt på dan. Agnes är hos mig då. Är hemma på förmiddan sen restaurangbesök. Saknar dig då...

2009-11-06 @ 13:02:56
Postat av: Mamman

Hej Elin den där hotmailadressen funkar inte?

2009-11-10 @ 09:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0